panoràmica del Tade (I)

panoràmica del Tade (I)
alguns dels participants 2015

dissabte, 14 de desembre del 2013

L'aportació d'en Joan Villalonga

El Jan del Crous ens va enviar aquest correu el dia del festival propi i el vem llegir tot sopant:

Com aportació conceptual-ecològica-sostenible comunico que
ahir el tàndem Bruna-jo ens vam estrenar anant a treballar al
bosc amb les alforges.Vaig carregar els dos xerracs,oli,benzina
podall,cordes,aigua per beure i una poma com a premi per l´ase.
Ja fa dies que li poso una borrassa al llom,després una borrassa
i un cordill.Vaig apretant el cordill,un dia li vaig posar la sella que
vaig fer a mà.Una mena de sota-alforja amb escuma i dues co-
rretges que li deixen la panxa lliure per respirar sense pressió.
Damunt d´aquesta base hi va l´alforja feta de sacs aprofitats,
una bossa a cada costat amb un

a cabuda de 50 + 50 lits.
Cal dir que abans de cada operació, per acostumar-la, la respa-
llava.Li posava el ronçal curt  lligat a un arbre i després ja li posa-
va l´alforja.Tot un ritual metòdic per acostumar-la,sense presses
ni nervis.Tot el muntatge li ve de nou,es normal doncs cal recordar
que té dos anys i mig i sempre ha estat asilvestrada pels prats.
Demà anirem a recollir llenya que vaig tallar i està apilonada a
punt.Aquestes operacions les faré durar un mes abans de po-
sar-li el collar per anar a ròssec i estirar troncs i feixos emboscats
fins al camí i poder-los carregar al remolc del tractoret.
Ja més endevant i quan estigui acostumada a treballar,creure i
portar enginys miraré si puc enganxar-li un petit carret.Si funciona
ja serà un èxit total.Podré baixar a comprar al poble amb carret...
LLavors hauré de tenir la bici-e carregada per marxar corrents
abans que em vinguin a tancar per beneit o subversiu.
Miraré si demá puc pujar una foto del quasi directe forestal.
Que vagi molt bé, al mig dia faré un brindis amb cervesa artesana
a la salut i empenta de tots/es,un lligam aeri Crous-Solivella.
Salut ! 
Joan

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si tens res a dir, ja ho saps!

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.